میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ پوست صورت

مزونیدلینگ پوست صورت

مزونیدلینگ یکی از جدید ترین راه های جوان سازی پوست و رشد و ریزش مو می باشد . مزونیدلینگ از دو روش درمان مزوتراپی و میکرونیدلینگ تشکیل شده است و هدف از این دستگاه مانند دیگر دستگاه ها ، تولید کلاژن و الاستین برای درمان مشکلات پوستی و ریزش مو می باشد . مزونیدلینگ ، پوست صورت را صاف ، بدون لک و آکنه و روشن تر می کند . چنانچه شما هم می خواهید پوست صاف و درخشانی داشته باشید می توانید مزونیدلینگ پوست صورت انجام دهید و یا جهت خریداری آن ،‌ به فروشگاه آنلاین حیان طب مراجعه نمایید .در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با مزونیدلینگ پوست صورت و همچنین مزونیدلینگ دور چشم آشنا کنیم .

مزونیدلینگ چیست ؟

همان طور که ذکر کردیم ، مزونیدلینگ ترکیبی از روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد که در این روش از دارو های مخصوص و سازگار با پوست و مو استفاده می کنند که توسط سوزن های بسیار نازک وارد پوست می شوند بر این اساس از کوکتل های مزوتراپی در روش میکرونیدلینگ استفاده می کنند تا میزان اثر بخشی درمان سریع تر به نتیجه برسد . مزونیدلینگ را می توان به عنوان یک درمان پیشرفته به منظور تحریک تولید کلاژن شناخت زیرا کوکتل های مزوتراپی وارد عمق پوست می شود و موجب درمان بافت های آسیب دیده می شود .

همچنین این مطلب را بخوانید : قیمت مزونیدلینگ

مزونیدلینگ صورت و مزونیدلینگ دور چشم چگونه انجام می شود ؟

مزونیدلینگ درد کمتری نسبت به روش مزوتراپی دارد و برای انجام آن از بی حسی موضعی استفاده می کنند پس نگران درد این روش نباشید . برای انجام مزونیدلینگ ، کوکتل های مخصوص را درون سیستم سوزنی دیجیتالی قرار می دهند و سپس درمان را آغاز می کنند . سیستم سوزنی دیجیتال ، به سیستمی گفته می شود که از تعداد زیادی سوزن تشکیل شده است و میزان عمق ورود و مدت زمان ماندگاری آن در درون پوست توسط اپراتور تعیین می شود .

همچنین این مطلب را بخوانید : عوارض میکرونیدلینگ

از چه موادی برای مزونیدلینگ استفاده می کنند ؟

بر اساس محل تحت درمان تصمیم به استفاده از مواد مناسب آن محدوده می گیرند . بعضی مواقع از این روش نه تنها برای جوان سازی پوست بلکه برای رشد موی سر و همچنین ریزش موی سر نیز استفاده می شود البته ماده ای که برای از بین بردن لکه های پوستی استفاده می شود با ماده ای که برای جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، متفاوت است .

تفاوت روش مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

همان طور که در اول ذکر کردیم ، مزونیدلینگ از  دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ تشکیل شده است . از بزرگ ترین تفاوت این دو دستگاه ، استفاده از ماده می باشد ؛ در میکرونیدلینگ برای تحریک و افزایش تولید کلاژن پوست از هیچ ماده ای استفاده نمی شود و با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ ، پوست تحریک می شود و تولید کلاژن افزایش می یابد . اما در مزونیدلینگ از مواد مغذی و مخصوصی برای تحریک پوست صورت و موی سر استفاده  می کنند که این روش موجب اثر بخشی روش درمان می شود ولی در برخی از افراد موجب ایجاد حساسیت می کند . طول دوره درمان دستگاه میکرونیدلینگ نسبت به دستگاه مزونیدلینگ کمتر است . دوره نقاهت دستگاه مزونیدلینگ بیشتر از دستگاه میکرونیدلینگ است و در برخی از افراد تا چند روز طول می کشد و موجب سر درد آن ها می شود .

مراقبت های قبل و بعد از انجام مزونیدلینگ پوست صورت

مراقبت های قبل از انجام مزونیدلینگ پوست صورت :

  • از انجام دادن عمل های صورت نظیر تزریق بوتاکس و تزریق ژل تا ۲ هفته قبل از انجام مزونیدلینگ خودداری نمایید .
  • پوست خود را برنزه نکنید و قبل از انجام مزونیدلینگ آن را کاملا تمیز کنید .
  • از مصرف دارو هایی که منجر به رقیق شدن خون می شوند تا ۱ هفته قبل از عمل مزونیدلینگ ، از آن مصرف نکنید .

مراقبت های بعد از انجام مزونیدلینگ پوست صورت :

  • چون در مزونیدلینگ از سوزن های مخصوص استفاده می شود ، قرمزی و التهاب آن یک امر طبیعی است . پوست بعد از انجام مزونیدلینگ ، کمی تیره تر می شود و بین ۷ الی ۱۰ روز زمان می برد تا پوست ، پوسته پوسته شود و تیرگی و التهاب آن از بین برود .
  • پس از گذشت ۳ الی ۵ روز می توانید کار ها و فعالیت های روزانه تان را شروع کنید .
  • بهتر است حتما در طول دوره نقاهت تان از دارو هایی که پزشک تان تجویز کرده است را چه به صورت موضعی و چه خوردنی را مصرف کنید .
  • از رفتن به استخر ، سونا و محیط های بیش از حد گرم خودداری نمایید .
  • در صورتی که از مزونیدلینگ مو انجام داده اید ، از شامپو های مخصوصی که دکتر تان تجویز کرده استفاده کنید و علاوه بر آن از انجام دادن سشوار و رنگ کردن مو تا مدتی خودداری کنید .
  • از تحریک کردن ، مالیدن و خاریدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید .
مزونیدلینگ دور چشم

نکات مهم برای مزونیدلینگ دور چشم و پوست صورت

  • برای انجام مزونیدلینگ دور چشم و پوست صورت ، بهتر است در ماه های سرد سال برای انجام آن اقدام کنید .
  • به طور معمول با ۶ جلسه که ۴ هفته از یکدیگر فاصله دارند می توانید به نتیجه مطلوب برسید البته دقت داشته باشید که هر فردی با فرد دیگر متفاوت است پس طول دوره هم ممکن است متفاوت باشد .

نتیجه گیری

آقایان و بانوانی که به سلامت و شادابی و همچنین جوان سازی پوست شان اهمیت می دهند می توانند در اسرع وقت جهت انجام مزونیدلینگ اقدام نمایند . مزونیدلینگ برای پوست صورت ، دور چشم و موی سر انجام می گیرد . اما اگر می خواهید یک کسب و کار خوبی برای خودتان راه اندازی کنید ، می توانید دستگاه مزونیدلینگ را از فروشگاه آنلاین حیان طب خریداری نمایید و از اصل بودن و با کیفیت بودن این دستگاه اطمینان حاصل کنید . جهت خریداری و اطلاعات بیشتر ، به سایت رسمی فروشگاه آنلاین حیان طب مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *