مقالات

کوکتل صافی مو

ریزش مو جزء مشکلات بسیار شایع در جوامع امروزی است. افراد زیادی به دلیل داشتن تغذیه نامناسب، مشکلات هورمونی، استرس، ژنتیک و بیماری‌های پوستی با این مشکل روبرو می‌شوند. یکی از روش‌های بسیار موثری که برای درمان ریزش مو توصیه می‌شود استفاده از کوکتل‌های کراتین تخصصی مو می‌باشند. در این روش درمانی از مواد مغذی استفاده می‌شود تا به صورت محلول به درون پوست سر تزریق و باعث افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها باشد. کوکتل‌های کراتینه تخصصی مو یا همان کوکتل صافی مو یکی دیگر از روش‌های درمانی است که به تقویت موها کمک می‌کند و حاوی پروتئین، کراتین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها هستند.

پروتئین کراتین یک پروتئین ساختاری به شمار می‌رود که به طور طبیعی در موها و ناخن‌ها نیز وجود دارد. این پروتئین مانند یک لایه محافظ از موهای شما محافظت می‌کند و با تقویت ریشه از شکنندگی و آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند. کوکتل‌های کراتینه فواید بسیار زیادی دارند. همچنین برای صافی نیز استفاده می‌شوند. افرادی که دارای موهای فر و حالت‌دار هستند با استفاده از این کوکتل‌ها می‌توانند موهای صاف را تجربه کنند.

مزایای کوکتل صافی مو

این کوکتل‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند و فواید زیادی برای موها دارند. استفاده از این کوکتل‌ها باعث می‌شود که شکنندگی و آسیب دیدن در موها به صفر برسد و همچنین در برابر آسیب‌های محیطی و حرارتی از موها محافظت می‌کند. ترکیباتی که در این کوکتل‌ها به کار می‌روند برای تغذیه و تقویت پوست سر بسیار مناسبند و باعث بهبود سلامتی سر می‌شوند. به عنوان مثال افرادی که دچار خشکی و ترشح چربی زیاد بر روی موها هستند با کوکتل تراپی می‌تواند از شر این مشکلات راحت شوند. این کوکتل‌ها برای انواع موها از جمله موهای خشک، شکننده، رنگ شده و آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت کوکتل صافی مو با بوتاکس، مزوژل و فیبر مو

بسیاری از افراد برای مشکلات متعددی از جمله ریزش مو، کدری، شوره سر و موارد دیگر به متخصص مراجعه می‌کنند. متخصص راه‌هایی از جمله مزوتراپی با کوکتل مو، بوتاکس مو، مزوژل و فیلر را پیشنهاد می‌کند. سوال اینجاست که هر یک از این روش‌ها چه کدام یک از مشکلات مو مناسب هستند و عوارض کمتری به دنبال دارند. همانطور که اشاره کردیم کوکتل‌ها یک محصول درمانی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای رشد و سلامت مو بسیار مناسبند. کوکتل مو شامل تزریق‌های میکرو است که توسط افراد متخصص مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود.

در برخی موارد افرادی که دچار ریزش بیماری‌های خاص هستند می‌توانند این روش درمانی را استفاده کنند. البته در صورت عدم استفاده از لوازم استریل ممکن است با بیماری‌های عفونی و پوستی مواجه شوند، برای جلوگیری از این موضوع باید به متخصص مراجعه فرمایید. یکی دیگر از روش‌ها فیلر مو می‌باشد. فیلر مو در واقع ژل تقویت کننده مو است که به دلیل داشتن آنزیم، مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف باعث رشد تقویت موها می‌شود. از جمله عوارض فیلر مو می‌توان به تورم، قرمزی، ایجاد زخم کوچک در پوست سر، درد، خارش خفیف و حساسیت اشاره کرد. راه سوم بوتاکس مو است. در بوتاکس مو هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نشده و ترکیبات آن حاوی پروتئین‌ها، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها و لیپیدها می‌باشد.

برای همین بسیاری از متخصصین، بوتاکس مو را برای احیای تار موهای آسیب دیده پیشنهاد می‌کند. جزء روش‌های درمانی کم خطر است؛ اما ممکن است با برخی عوارضی از جمله حساسیت، التهاب و قرمزی، ریزش مو، سست شدن و آسیب دیدن کف سر مواجه شوید. این موارد در صورتی به وجود می‌آیند که اتوی مو درجه بالایی داشته باشد یا از مواد مضر در ترکیبات کوکتل صافی مو استفاده شده باشد. بنابراین برای این کار حتماً باید به مراکزی مراجعه کنید که کوکتل‌های معتبر، استاندارد و اورجینال در اختیار شما قرار می‌دهند.

کوکتل مو برای چه کسانی مناسب است

کوکتل‌های تخصصی مو یا کوکتل صافی مو عموماً برای اکثر موها مناسب است اما شما ابتدا باید موی خود را بررسی و کوکتلی را انتخاب کنید که با آن سازگاری کامل داشته باشد. برای مثال موهای چرب، خشک، لخت، نازک و رنگ شده هر کدام نیاز به یک کوکتل مخصوص دارند که در واقع این موضوع را پزشک مربوطه باید تشخیص دهد. برای دریافت نتایج بهتر حتماً باید از کوکتل‌های تخصصی مو با متخصص مو و پوست سر صحبت کنید تا کوکتل مناسب موهای شما را معرفی کند.

نحوه استفاده از کوکتل صافی مو

فرایند استفاده از کوکتل مزوتراپی صافی مو در اغلب سالن‌ها شامل موارد زیر است: در مرحله اول کراتین یک نوع پروتئین است به ساختار موها می‌زنند، سپس کوکتل‌ها با شامپوهایی با فرمولاسیون خاص موها را تمیز می‌کنند تا برای جذب مواد کراتین آماده شوند. پس از شستشو نوبت به کراتین برداشتن کراتین می‌رسد. کراتین توسط یک ماسک و یا برس از ساختار موها جدا می‌شود تا بهتر جذب شود. برای این کار از اجزای فعال مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی برای تقویت ساختار مو استفاده می‌کنند. بعد از استفاده از کراتین به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه موها استراحت می‌کنند تا کراتین بهتر جذب شود. سپس با هوای گرم آن را خشک می‌کنند. در نهایت برای بار دوم موها با شامپوی مخصوص شسته می‌شوند تا تمامی مواد از روی موها برداشته شود. شما در آخر موهای نرم صاف خواهید داشت.

تفاوت کوکتل صافی مو و کراتین احیای مو

هدف اصلی کراتین، صاف کردن موها و کاهش حجم آن است. در حالی که هدف اصلی کراتین مو، احیا، تقویت و بازسازی موهای آسیب دیده می‌باشد. در کراتین مو تمامی محصولات شیمیایی مشابه فرمالدهید هستند. در حالی که در کراتین احیای مو از ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی استفاده می‌شود. کراتین موی صافی یا کوکتل صافی مو حاوی یک سری محصولات شیمیایی می‌باشد که موهای شما را صاف و نرم می‌کند.

از طرفی کراتین موی احیا با تامین تغذیه و تقویت ساختار مو آنها را سالم و ضخیم می‌کند. ماندگاری کوکتل‌های کراتین مو بین ۳ تا ۶ ماه است. در مقابل کراتین احیا معمولاً ۱ تا ۳ ماه ادامه پیدا می‌کند. در صورت استفاده از کوکتل صافی مو باید از شامپوها و محصولات بدون سولفات و پارابن استفاده کنید. بعد از انجام کراتین موی احیا موهای شما به تغذیه و مراقبت مناسب احتیاج دارد. بنابراین باید محصولات حاوی کراتین و عوامل تغذیه تهیه کنید. از مزایای انجام کراتین موی صافی می‌توان به این موارد اشاره کرد که باعث کاهش حجم موها، صاف شدن آنها، ایجاد لطافت و نرمی، افزایش درخشندگی کاهش صف کشی و مدل دهی موها می‌شود.

سخن پایانی

در کراتین موی صافی یک فرایند شیمیایی به منظور اصلاح و صاف کردن ساختار موها به شمار می‌رود. در این فرایند با استفاده از محصولات شیمیایی موها صاف و ضخیم می‌شوند و این مواد شیمیایی ساختار مو را بازیافت می‌کنند. در نتیجه موهای صاف، نرم و درخشان به شما هدیه می‌دهند.

این روزها داشتن موهای سالم و درخشان جزء آرزوهای همه خانم‌هاست اما به دلیل عوامل مختلفی مانند مواد و رنگ‌های شیمیایی، به کار بردن زیاد وسایل از جمله سشوار و اتو به موها آسیب زیادی می‌رسد. برای کوکتل تراپی و احیای مو روش‌هایی است که به ترمیم و بازسازی ما کمک می‌کند و این کار کاملاً تخصصی است. افراد علاقه‌مند برای انجام آن حتماً باید دوره‌های احیا و تراپی مو را پشت سر بگذارند. برای این کار بهتر است به متخصصین مربوطه مراجعه فرمایید. علاوه بر این اگر می‌خواهید کوکتل‌ها را خودتان تهیه کنید می‌توانید با مشاورین ما در مجموعه حیان طب تماس بگیرید تا با توجه به موهای شما و ساختاری که دارد کوکتل صافی مو مربوطه را معرفی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *